Mandag morgen startede det store eventyr, vi fløj forsinket afsted fra Kastrup lufthavn og vi nåede da at blive lidt nervøse for de snakkede om at det ikke var sikkert vi ville nå næste fly, Men vi ankom til London i tide, hvert fald nok til at de holdt flyet på jord til at vi alle var ombord, vi blev eskorteret hele vejen igennem lufthavnen og fik lov til at snyde foran og alt muligt, ganske action packed..

Flyet imod Miami lettede med alle 36 kaospiloter og en kone, og det var et af de helt store med hvert sit fjernsyn og masser af helt nye film, jeg fik bla. set en om Freud og Jung der hed “a dangerous method” kan rigtig godt anbefales. Vi fløj i dagslys hele vejen, og jeg holdt mig vågen det meste af rejsen, helt rund forvirret da det stadigvæk var lyst i Miami.

I lufthavnen der skulle vi lige trækkes igennem hele den amerikanske maskine, med råbende sikkerhedsfolk der råbte fordi de kan, i tjekket skulle man have fingeraftryk og billede taget, som så gjorde at en fra klassen blev mistænkt for alt muligt, fordi maskinen troede han var en anden.  Da vi skulle tjekkes igennem scannerne fik Helene også æren af at stå i en kæmpe tube som mest af alt lignede en teleports maskine. efter halvanden times vente tid (4 timer for tobias som blev mistænkt) var vi ude og herfra tog vi en taxa til det Hotel vi skulle overnatte på.

Til trods for at klokken i vores hovede var 1 om natten og kun 9 om aftenen der skulle vi da lige ned og opleve Miami Beach, det gjorde vi så og det var alt det man kunne forvente. Folk der havde så meget attitude og så lidt tøj på at man troede man endt midt i settet ved en musik video til en dårlig rappers sang. Og alt ER bare større der, alt fra burgere til biler, vi fik en burger med kød… og da den var spist og øllen til var drukket var der virkelig ikke meget energi tilbage, så vi tog med et par af de andre hjem..

Vi fik 2 timer i Miami, og tror faktisk lige præcis at var nok til mig…

Vi kom til hotellet kl. 5.30 dansk tid, (00.30 i Miami)det var 23,5 timer efter vi stod op i Danmark, og jeg var så træt at det begyndte at svimle for mig…  Efter 5 timers søvn tog vi videre ud til lufthavnen igen for nu at hoppe på turens sidste fly, langt om længe:) I lufthavnen gik det skørt nok noget hurtigere at for lov til at komme ud  af landet, i lufthavnen fik jeg købt en dejlig bog med glemte værker af Mark Twain.

Flyveturen til Bogota tog 3 timer og gik fint, og efter et nemt hurtigt og venligt sikkerheds tjek, hvor det hurtigt gik op for os hvor dumt det er ikke at kunne spansk, de kan virkelig bare ikke et ord Engelsk. Det var vildt hvor stor forskel der var på hvordan vi blev behandlet der i forhold til USA. Og efter det kom vi ud på Colombiansk jord for første gang! og kort tid efter (colombiansk tid) kom der en fantastisk party bus som kørte os rundt i byen med Spansk musik på fuld hammer. Det var en god tur hvor folk smilede og vinkede hvor end vi kom, og der blev råbt GRINGO et par gange, deres ord for folk der ikke ligner dem, men det er ment venligt.. Det var både sjovt og pinligt på en gang, men enrigtig god start på Bogota.

Det er fedt her, vi har det godt og passer på os selv.

Håber også at det er godt i DK, næste Update bliver om den første tid i den her kæmpe by!