Update #5 – Ferie

I får lige en lille hilsen, mest med billeder fra en skøn ferie som vi var på fra d. 5 til d. 13 Maj.

Lørdag tog fly op til en by der hedder Santa Marta, på vej så vi mange af de oversvømmelser der har ramt landet. Vi landede i en lufthavn med vand i begge ender af lufthavnen, så det var lidt creepy at lande, men det gik fint. Flyet var forsinket så vores plan om at tage direkte ud i park blev forhindret og vi tog en nat på Hostel der. Det var en ganske charmerende by, og dejlig varm, men vi havde fået nok af by i Bogota og glædet os bare til at komme ud i naturen. Vi brugte tiden til at købe ind til turen, og havde derefter mad til næsten hele turen med.

Næste dag tog afsted med bus ud til Parque Tayrona, den nationale park som vi havde planlagt at bruge hele ugen i. Vi kom dertil og skulle for at komme til området med strande og camping gå en en to timers tur igennem junglen, det var fantastisk rigtigt at opleve regnskov, og vi så mange dyr, noget der var vildt fascinerende var myre-vejene, hvor de har lavet tunneler og stier og bære alle mulige blade. Mega sejt!

Da vi kom til strandende og var gennemvædet af sved kom regnen, og den ville bevise for os hvorfor det hedder REGNskov, men vi fandt en lejr i Junglen efter at alle vores sager var blevet gennemblødt, som lå inde i skoven i det mest dejlige sted, hvor vi fik en dejlig telt plads midt imellem palmer og frugt træer som avocado, banan, mango og mange flere.

Vi nød rigtig meget tiden her, hvor vi kunne lave mad på bål, og mødte mange spændende mennesker fra hele verden, og nød bare naturen rigtig meget, og købte om morgnen lækre chokolade boller fra en bager der lå i lejreren, mums!

Strandende var skønne, store og næsten helt tomme! Vi udnyttede meget bevidstheden om at vi om en måned tager til Peru og rejser en masse, for så at bruge denne ferie for at komme helt ned i gear.

(Find Helene på billedet)

Vi fik begge læst et par bøge, jeg kom igennem en Jack London bog fra 1893 på 300 sider, hvilket jeg er meget stolt af, og så gjorde vi jo bare det man gør på en strand, total lækkert.

Vi så mange dyr i Junglen, som aber, slanger, kæmpe krabber, seje fugle, og vi fik også fornøjelsen af at snorkle med skønne fisk, koralerne var meget levende og virkelig flotte.

Men den sejeste dyreoplevelse var da vi var på hjem og flyet igen var forsinket, så vi tog på den strand som delte lokation med lufthavnen, og der sad der en knægt med en abe, og jeg ku slet ikke dy mig, så spurgte med det samme om jeg måtte sidde lidt med den, og det fik jeg lov til, den vær virkelig sød og lille 🙂

Nu er der kun en måned tilbage hernede, og det er egentlig Ok, vi glæder os rigtig meget til vores Peru eventyr, og gør også vores bedste for at nyde tiden her. Helene er i den her weekend på tur, med en svensk pige som besøger en anden Kaospilot og de er på landsby/ jungle tur, med varme kilder, vandfald og  skøn natur, og jeg har skole hele weekenden med spændende forelæsning om evolutionær ledelse.

Håber i har det godt derhjemme, og skriv endelig lidt updates derhjemme fra, vi er meget nysgerrige efter at hører hvordan i har det.